Näin yhdistät webmail-tilin Outlookiin IMAPin avulla

Kategoriat

Excel

Outlookin avulla voit helposti hallita sähköpostejasi samasta paikasta. Tässä oppaassa näytämme, miten voit lisätä webmail-tilisi Outlookiin IMAPin avulla – vaihe vaiheelta ja ilman teknistä osaamista. Outlookin eri versiot voivat näyttää hieman erilaisilta, mutta periaate on aina sama.

IMAP tarjoaa kätevän tavan käyttää sähköpostia useilla laitteilla. Kun käytät IMAPia, sähköpostit synkronoidaan automaattisesti palvelimen ja laitteidesi välillä. Tämä tarkoittaa, että viestit, kansiot ja lukemattomien viestien tila päivittyvät reaaliajassa – olitpa sitten tietokoneella, puhelimella tai tabletilla. IMAP pitää sähköpostisi ajan tasalla kaikilla laitteillasi, kun esimerkiksi luet viestin tietokoneellasi, se näkyy luettuna myös puhelimessasi.

Seuraa ohjeita askel askeleelta, niin saat sähköpostisi käyttöön nopeasti ja helposti!

Tilin lisääminen asetusten kautta

Avaa Outlook ja valitse joko suoraan Lisää tili tai klikkaa ylävalikosta Näytä – Näkymän asetukset.Tämä avaa asetukset-ikkunan, jossa voit hallita tilejäsi. Valitse sittenTilit ja paina Lisää tili.

Klikkaa kuvia suurentaaksesi!

IMAP-asetusten syöttäminen

Kirjoita sähköpostiosoitteesi avautuvaan ikkunaan ja paina “Jatka”.
Valitse “IMAP” ja syötä sähköpostitilisi salasana.
Varmista että “Näytä lisää” on aktivoitu, ja nyt voit aloittaa tarkistamaan IMAP-tietojasi.
IMAP-tiedot saat webhotellisi tarjoajalta!
Suosittelen poistamaan automaattisesti täytetyt tiedot ja täyttämään tiedot käsin.
Lisää Saapuvan postin palvelin (IMAP) ja varmista, että portti on oikein.

Tarkista ja täytä SMTP-määritys, ja suosittelen taas poistamaan automaattisesti täytetyt tiedot.
Aloita lisäämällä SMTP-käyttäjänimi, mikä on sinun sähköpostiosoite.
Syötä SMTP-salasana varmuuden vuoksi, vaikka se olisi valinnainen.
Lisää Lähtevän postin palvelin (SMTP) ja varmista taas portin oikeellisuus.
Paina “Jatka”, jolloin Outlook aloittaa synkronoinnin.

Klikkaa kuvia suurentaaksesi!

Onnistuminen ja mahdolliset ongelmat

Jos Outlook antaa virheilmoituksen, varmista salasanat ja että ei ole ylimääräisiä välilyöntejä jos olet kopionnut ja liittänyt tiedot. Varmista myös portit uudestaan.
Kun näet “Valmis”-ilmoituksen, klikkaa “Valmis”.
Jos Saapuneet-kansiossa näkyy virheilmoitus, käynnistä Outlook uudelleen. Useimmissa tapauksissa tämä ratkaisee ongelman. Jos ongelmat jatkuvat uudelleenkäynnistyksestä huolimatta, tarkista asetuksesi vielä kerran. Tarvittaessa voit olla yhteydessä Microsoftin asiakaspalveluun.

Yhteenveto

Tämä opas auttaa sinua lisäämään webmail-tilisi Outlookiin helposti ja nopeasti. Jos sinulla on kysymyksiä IMAP- tai SMTP-asetuksista, tarkista tiedot webhotellisi asiakaspalvelusta. Usein on hyvä lisätä kuvankaappauksia kun otat yhteyttä asiakaspalveluun jotta he voivat varmistaa lisämäsi tiedot.

Nyt sähköpostisi on valmiina käytettäväksi Outlookissa – helppoa ja kätevää!

Ei kommentteja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *